Pokarmy na wiosenne oczyszczanie dla ka偶dej doszy

  • by

Pokarmy, kt贸re oczyszczaj膮 w膮trob臋 wiosn膮, gdy jest przeci膮偶ona t艂uszczami, w czasie kiedy Twoje cia艂o rozpoczyna naturalny cykl detoksykacji. Najlepszym sposobem na pozbycie si臋 toksyn rozpuszczalnych w t艂uszczach i zach臋cenie do utraty wagi jest wyp艂ukiwanie 偶贸艂ci. W艂膮cz do diety warzywa i owoce, kt贸re z r贸偶nym nat臋偶eniem wykonaj膮 t膮 prac臋. Warzywa i owoce 艁agodne: buraki, karczochy 艢rednie: grejpfruty Silne: cytryny, ocet winny Najsilniejsze: surowy czosnek Fasola o wysokiej zawarto艣ci b艂onnika zatrzymuje t艂ust膮… Czytaj wi臋cej »Pokarmy na wiosenne oczyszczanie dla ka偶dej doszy

Wiosna lubi by膰 kapry艣na

  • by

Ciep艂y dzie艅 lub dwa mog膮 spowodowa膰 zatory i choroby g贸rnych dr贸g oddechowych. Wiosn膮, to w艂a艣nie ciep艂e dni sprawiaj膮, 偶e chorujemy. Po walce z zimnem, organizm nie jest przygotowany na nag艂y wzrost temperatury. Wskaz贸wki dotycz膮ce diety, stylu 偶ycia i zastosowania zi贸艂 pomog膮 Ci zachowa膰 zdrowie w marcu. Marcowa pogoda jest nieprzewidywalna. Mo偶esz wyj艣膰 na zewn膮trz, i聽 zaskoczy ci臋 przenikliwy wiatr, deszcz, 艣nieg lub s艂o艅ce – wszystko mo偶e si臋 zdarzy膰 i to… Czytaj wi臋cej »Wiosna lubi by膰 kapry艣na

Jak przetrwa膰 zim臋 przewodnik Ajurwedy

  • by

Wielkimi krokami zbli偶a si臋 znowu zima, niezawodna natura ma spos贸b na zr贸wnowa偶enie energii w zale偶no艣ci od pory roku. W miar臋 zbli偶ania si臋 zimy, warstwa ch艂odu powoli poch艂ania 艣wiat i wprowadza go w stan u艣pienia. Przytulna pokrywa 艣nie偶na spowija 艣wiat, a wszystkie aktywno艣ci i energie zmierzaj膮 w kierunku 艂agodnego snu.  Zim膮 kierujesz ca艂膮 swoj膮 zewn臋trzn膮 energi臋 do 艣rodka i wpadasz w stan refleksji, odpoczynku i hibernacji.  Ajurweda i pory roku Aby… Czytaj wi臋cej »Jak przetrwa膰 zim臋 przewodnik Ajurwedy

Przyk艂adowe menu na jesie艅, r贸wnowa偶膮ce Vata

  • by

艢niadanie: Ciep艂a owsianka doprawiona przyprawami rozgrzewaj膮cymi jak cynamon, go藕dziki, imbir, kardamon z dodatkiem mas艂a ghee lub mas艂em migda艂owym, orzechowym. Pieczone jab艂ko z cynamonem lub plasterki podsma偶onego jab艂ka w 1 艂y偶ce mas艂a lub ghee i cynamonie. Latte z przyprawami: szklanka ciep艂ej kawy lub czarnej herbaty (mo偶e by膰 z mlekiem), odrobina przypraw: jak cynamon, go藕dziki, imbir, kardamon. Lunch: Pieczona dynia lub s艂odkie ziemniaki w oliwie z oliwek Bia艂ko z wyboru Ry偶 bia艂y… Czytaj wi臋cej »Przyk艂adowe menu na jesie艅, r贸wnowa偶膮ce Vata

Jesienne ajurwedyjskie jedzenie

  • by

Ajurweda dzieli rok na trzy pory roku w oparciu o dominuj膮ce dosze zwi膮zane z ka偶d膮 z nich. Poniewa偶 tradycyjny sezon jesienny jest podzielony na dwie dosze – wczesna jesie艅 jest zarz膮dzana przez Pite, a p贸藕na jesie艅 i zima s膮 zarz膮dzane przez Vate, dlatego zalecenia dla tej pory roku mog膮 by膰 myl膮ce. Na szcz臋艣cie, w tym czasie mo偶na dobrze je艣膰 wybieraj膮c produkty sezonowe rosn膮ce w Twoim rejonie. 呕ywno艣膰 zalecana w tym… Czytaj wi臋cej »Jesienne ajurwedyjskie jedzenie

Panchakarma to z艂o偶ony proces

  • by

Pozornie mo偶e wydawa膰 si臋 prosta, ale taka w istocie nie jest, rozpoczyna g艂臋boki i d艂ugi proces, kt贸ry powoduje znacz膮ce zmiany w ciele, umy艣le i duszy. Jej efektem jest  odzyskanie zdrowia i odnowa biologiczna w spos贸b, kt贸rego nie byli艣my  w stanie osi膮gn膮膰  innymi sposobami oczyszczania. Wszystko czego pr贸bowali艣my, 艂膮cznie z g艂od贸wk膮 nie dzia艂a tak dog艂臋bnie i na tylu poziomach jednocze艣nie, jak czyni to panchakarma. Oczyszcza, R贸wnowa偶y, Uzdrawia, Odm艂adza Panchakarma  to program,… Czytaj wi臋cej »Panchakarma to z艂o偶ony proces

Medytacja Pustej Miski

  • by

Usi膮d藕 wygodnie, po艂贸偶 d艂onie na kolanach otwarte 聽ku g贸rze, jak puste miski. Otw贸rz lekko usta i dotknij j臋zykiem pomi臋dzy ustami a przednimi z臋bami. Zwr贸膰 uwag臋 na oddech. P艂uca 聽niech oddychaj膮 bez wysi艂ku z twojej strony. Skup si臋 na 艣wiadomym oddechu. Po prostu obserwuj ruch oddechu. Obserwuj膮c sw贸j oddech, zwr贸膰 uwag臋 na czubek nosa. Poczuj 聽powietrze dostaj膮ce si臋 i wyp艂ywaj膮ce z nosa. Ch艂odne powietrze wchodz膮ce, ciep艂e powietrze wychodz膮ce. Sied藕 spokojnie, obserwuj膮c… Czytaj wi臋cej »Medytacja Pustej Miski

Codzienna rutyna w 偶yciu z Ajurwed膮

  • by

Codzienna rutyna jest absolutnie konieczna, aby艣my odczuli radykaln膮 zmian臋 w ciele, umy艣le i 艣wiadomo艣ci. Rutyna pomaga przywr贸ci膰 r贸wnowag臋 w organizmie. Reguluje r贸wnie偶 zegar biologiczny cz艂owieka, wspomaga trawienie, wch艂anianie i asymilacj臋 oraz generuje poczucie w艂asnej warto艣ci, dyscyplin臋, spok贸j, szcz臋艣cie i d艂ugowieczno艣膰. Punkt贸w do codziennej realizacji jest sporo ale nie martw si臋 w my艣l zasady 鈥瀗ie od razu Rzym zbudowali鈥,  na pocz膮tek wybierz to co sprawi ci najmniej problem贸w. Jak ju偶 stan膮… Czytaj wi臋cej »Codzienna rutyna w 偶yciu z Ajurwed膮

Kie艂kuj膮cy chleb MUNG lub mieszanka nale艣nikowa

  • by

Porcja dla 4 os贸b SK艁ADNIKI: 3 fili偶anki kie艂k贸w Mung 1 i 1/2 fili偶anki marchewki i lub cukinii, utartej na tarce o 艣rednich oczkach 1 do 1 i 1/2 艂y偶eczki  sody do pieczenia 1/2 艂y偶eczki do herbaty soli kamiennej 1 艂y偶eczka kminku w proszku 1 艂y偶eczka kopru w艂oskiego w proszku 1/2 艂y偶eczki kolendry w proszku 1/2 艂y偶eczki kurkumy w proszku tylko tyle wody, by zmiesza膰 2 fili偶anki m膮ki z niebieskiej kukurydzy… Czytaj wi臋cej »Kie艂kuj膮cy chleb MUNG lub mieszanka nale艣nikowa

AJURWEDA

  • by

Pochodzi z wedyjskich koncepcji zdrowia, uzdrawiania i jogi, dodatkowo zawiera Upaniszady 鈥 my艣li, co czyni j膮 kompleksowym systemem medycznym dla cia艂a i ducha. Medycyna staro偶ytnych Indii znajduje si臋 we wszystkich czterech Wedach. Wedy m贸wi膮, 偶e bez wzgl臋du na to jak膮 ma si臋 pozycj臋 w tym 艣wiecie, ulega si臋 iluzji je艣li si臋 my艣li o sobie w kategoriach narodowo艣ci, religii, rasy czy rodziny (wed艂ug Wed pierwszy krok w kierunku transcendentalnej wiedzy polega… Czytaj wi臋cej »AJURWEDA